Pilots zijn eigenlijk nooit identiek wat uitvoering betreft. De uitkomsten zijn in feite per pilot uniek.
Bij een van de drie RBS-opleidingen was het eindresultaat van de pilotperiode dat er technisch gezien geen enkel obstakel is geweest in het gebruik van het DPF in N@Tschool. De gebrekkige acceptatie van het concept DPF had vooral te maken met de inhoud van het SLC-traject. Was deze dan niet goed zou men zich afvragen. Maar dat is niet het geval. Inhoudelijk is het een goed programma maar het was/is enorm ‘papiergebonden’. De overstap naar een digitale versie was groot en tijdsdruk en tijdgebrek (maar ook ingeslepen gemak) zorgden ervoor dat er liever met papier wordt gewerkt.
Dat staat natuurlijk haaks op de misschien wel digitale manier van leven van de studenten.

In de periode tot aan de zomervakantie worden in de drie opleidingen nieuwe pilots gedraaid. De insteek is nu echter anders: per opleiding wordt in samenwerking met twee coaches en twee studenten aan een goed praktijkvoorbeeld gewerkt. Doel is een authentiek voorbeeld te creeŽren waarin zowel het eindproduct (een portfoliodossier) als procedure helder zijn en -letterlijk- zichtbaar kunnen worden gemaakt. Hopelijk zien de studenten welke ruimte er is om bij uitwerking van de portfolioopdrachten meer multimedia in te zetten; coaches zullen ervaren dat begeleiden op afstand en geven van feedback bij een DPF heel anders in elkaar steken
]]>

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s