Themabijeenkomst NATschool


Vanuit alle windstreken (den Helder, Arnhem, Vlissingen, Rotterdam enz) kwamen N@Tschoolgebruikers naar de eerste bijeenkomst die de gebruikersvereniging en Threeships gezamenlijk organiseerden. De HR was voor deze keer de gastheer. Doel van de bijeenkomst was (en is!) de gebruikers actief te betrekken bij de ontwikkelingen van N@Tschool. De groep die 25 maart bijeenkwam boog zich over de voorstellen en veranderingen in zowel de projectruimte als de studieroutesMore…

Projectruimte

Het concept Action Learning wordt vanaf heden ook ondersteund via N@Tschool. In de projectruimte is een groot aantal functionaliteiten toegevoegd die de uitgangspunten van Action Learning ondersteunen zoals:

– Het inzichtelijk maken van de bijdrage per projectdeelnemers. Dit is makkelijk voor docenten bij het beoordelen, maar kan ook studenten motiveren meer te gaan participeren.

– Het beoordelen en coderen van faseproducten.

– Een overzicht van verbetersuggesties(notities)die de student heeft uitgebracht, wat het leren van elkaar stimuleert à peer review.

– Het beoordelen van de uitgebrachte verbetersuggesties (notities) door de docent en de ontvanger.

– Het bevorderen van de virtuele leerinteractie.

– Het beoordelen van elkaars producten, peer assessment.

De aanwezigen hebben naar aanleiding van het gepresenteerde de fabrikant voldoende feedback geleverd. Vanaf Versie 11 (2010 op de HR(?)) zullen de aanpassingen volledig beschikbaar zijn.

Nieuw Studieroutemodel

Het tweede deel van de bijeenkomst had als onderwerp het nieuwe studieroutemodel. In een demo-omgeving konden alle aanwezigen ‘spelen’ met de nieuwe opzet. Hierin wordt uitgegaan van één enkele ruimte waarin de docent alle handelingen verricht die met het bouwen van studieroutes samenhangen. Vanaf de hoofdmap wordt dus een routestructuur gebouwd, een koppeling gemaakt naar materialen (ter plekke uploaden/selecteren), de relatie gelegd met de competenties en tenslotte gepubliceerd.

Een aantal stappen en termen verdwijnen of gaan naar de achtergrond. Te denken valt aan arrangeerruimte en materialenbank.

‘Iedere achterkant heeft een voorkant’ ofwel, hoe ziet de gebruiker zijn studieroutes? Hiervoor is aan de gebruikers een aantal mogelijke situaties getoond met daarbij een aantal relevante vragen betreffende het gebruik (zoals en intuïtieve handelingen/plaatsingen op het beeldscherm). Moet N@Tschool er uit gaan zien als Google/IG of zoals Symbaloo? Zijn er nog andere ideeén onder de huidige gebruikers?

Studieroutes maken in versie 11 wordt in ieder geval een stuk gebruikersvriendelijker. Op de volgende bijeenkomst wordt verder ingegaan op de presentatie van de portal en wordt een nieuw onderwerp besproken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s